Brand
powrót

Paczka w mediach

19 listopada ruszyła XVI edycja SZLACHETNEJ PACZKI. Mając w pamięci atmosferę tamtego dnia, tym razem chcielibyśmy skupić się na paru ciekawych… liczbach i faktach, zebranych dzięki naszemu partnerowi – Instytutowi Monitorowania Mediów.

To już szesnasty rok działalności SZLACHETNEJ PACZKI, projektu łączącego potrzebujących i tych, którzy chcą pomagać. W dniu otwarcia Bazy Rodzin towarzyszyły nam media, które – jak często powtarzamy – współtworzą z nami Paczkę i Akademię.  Ukazało się na ten temat 455 publikacji – telewizyjnych (90), radiowych (164), prasowych (2) oraz tych zamieszczonych na portach internetowych (199), które informowały, że Baza Rodzin jest już otwarta! Natomiast przez cały weekend Otwarcia powstały 1 127 publikacje – informowano o nas głównie na portalach internetowych (65%), w radiu (25%) oraz w telewizji (10%).

Start SZLACHETNEJ PACZKI zainaugurowaliśmy uroczyście marszami wolontariuszy we wszystkich wojewódzkich miastach w Polsce. Możemy się domyślić, że „szlachetny raban” był wyjątkowo głośny w województwie małopolskim oraz kujawsko-pomorskim, gdyż właśnie tam pisano o nas najwięcej.

To właśnie dzięki wsparciu mediów jesteśmy w stanie zrekrutować kilkanaście tysięcy SuperW oraz Darczyńców dla rodzin w potrzebie. Dzięki Instytutowi Monitorowania Mediów możemy jeszcze skuteczniej badań efektywność naszej komunikacji. Co dla nas niezwykle ważne – nie umykają nam nawet najmniejsze świadectwa zaangażowania i realizacji hasła „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego”. Dzięki IMM wiemy o organizowanych w całej Polsce koncertach, balach, wydarzeniach kulturalnych oraz sportowych, a nawet zajęciach fitness, w których organizatorzy wraz z uczestnikami wspólnymi siłami kompletują paczkę dla wybranej rodziny.

W okresie od 1 października do 23 listopada 2016 r. to radio stało się głównym kanałem naszej komunikacji (65%), następnie – telewizja (19%) oraz prasa (16%). Najwięcej publikacji powstało w województwie pomorskim oraz małopolskim. Wszystkie te informacje pomagają nam wyciągać wnioski oraz planować kolejne strategie komunikacyjne, aby kolejny start XVII edycji SZLACHETNEJ PACZKI był jeszcze piękniejszy!