Brand
powrót

Medialny Weekend Cudów

SZLACHETNA PACZKA to nie tylko wolontariusze, potrzebujące rodziny i ich darczyńcy. Nie byłoby Weekendu Cudów, czyli finału Paczki, gdyby nie nasza obecność w mediach. To dzięki nim docieramy z ideą mądrej pomocy do milionów Polaków, którzy zmieniają świat na lepsze.

– Byłem w trudnym czasie swojego życia. Rzuciła mnie dziewczyna i świat mi się zawalił. Jadąc autobusem, zobaczyłem na ekranie reklamę wolontariatu SZLACHETNEJ PACZKI. Pomyślałem, że muszę się czymś zająć, żeby przestać tak o tym wszystkim myśleć. Tak do mojego życia wkroczyła Paczka i wywróciła je do góry nogami – opowiada Hubert, wolontariusz SZLACHETNEJ PACZKI z Poznania.

Nie byłoby historii Huberta, ani pozostałych 11 tysięcy wolontariuszy, którzy dotarli w tym roku do blisko 19 tysięcy potrzebujących rodzin, gdyby nie to, że o Paczce „jest głośno”. To nie tylko reklamy, o której wspominał Hubert, ale także publikacje medialne sprawiają, że co roku jesteśmy w stanie angażować w mądrą pomoc kilkadziesiąt tysięcy darczyńców. Czasem wystarczy jeden artykuł dostrzeżony na portalu informacyjnym czy społecznościowym, by ktoś zdecydował się włączyć w SZLACHETNĄ PACZKĘ.

Aby skutecznie trafiać do naszych odbiorców, musimy wiedzieć w jaki sposób się z nimi komunikować, by zostać zauważonym w morzu informacji. Dzięki naszemu partnerowi – Instytutowi Monitorowania Mediów, możemy na bieżąco monitorować publikacje na temat naszych projektów oraz ich zasięg. IMM dostarcza nam eksperckich analiz i wiarygodnych, szczegółowych danych.

W okresie Finału SZLACHETNEJ PACZKI, czyli w weekend 10-11 grudnia, byliśmy obecni przede wszystkim w internecie – 56,5 % wszystkich publikacji ukazało się na portalach internetowych. Nieco mniejszy udział miało radio –  30,3 % wszystkich publikacji. Dzięki IMM posiadamy dostęp do wielu innych danych, np. najaktywniejszych źródeł informacji w czasie trwania 2-dniowego finału SZLACHETNEJ PACZKI. W okresie 10-11 grudnia najwięcej publikacji ukazało się na portalu najnowsze-wiadomosci.eu (37), następne w kolejności były telewizje: TVP Info (17) i TVN24 (15), a także portale internetowe mulfin.info (14) i fakty.interia.pl (14).Z kolei ekwiwalent reklamowy (AVE) był największy w telewizji (39,9 %) oraz internecie (35,9%).

Dzięki takim informacjom możemy analizować nasze dotychczasowe strategie komunikacyjne i wyciągać wnioski, by w kolejnych kampaniach jeszcze lepiej propagować ideę mądrej pomocy.

IMM - dziękujemy, że jesteście z drużyną SZLACHETNEJ PACZKI. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!