Brand
powrót

Kompania Piwowarska zaprezentowała się szlachetnie

Niemal co drugi pracownik Kompanii Piwowarskiej został w tym roku wolontariuszem – a to wszystko dzięki ogromnemu zaangażowaniu firmy i jej załogi w akcję Szlachetna Paczka. 1344 pracowników KP przy wsparciu członków swoich rodzin, przyjaciół i partnerów biznesowych pomogło aż 52 rodzinom, ustanawiając swoisty rekord w historii wolontariatu w firmie.

1600 wolontariuszy, 900 paczek, 52 rodziny

1800 metrów ozdobnego papieru to bardzo dużo, ale w sam raz, by zapakować 904 świąteczne paczki. Właśnie tyle mniejszych i większych pakunków pojechało w Weekend Cudów 10-11 grudnia do 52 rodzin, które wsparła Kompania Piwowarska w ramach projektu Szlachetna Paczka.

Zapał, z jakim pracownicy KP włączyli się do akcji Stowarzyszenia WIOSNA, pozwalał sądzić, że efekty pracy Kompanii Wolontariuszy będą spektakularne. I rzeczywiście, skala zaangażowania osiągnęła niewiarygodne rozmiary – swoją pomoc zadeklarowało 1344 wolontariuszy z KP, którzy do współpracy zaprosili dodatkowo 260 osób z zewnątrz: członków rodzin, przyjaciół i partnerów biznesowych. Oznacza to, że niemal połowa pracowników może powiedzieć o sobie z dumą, że są członkami Kompanii Wolontariuszy.

 

 

 

 

Co istotne, do projektu przystąpiły wszystkie lokalizacje KP w Polsce – zarówno biura, jak i browary, centra dystrybucyjne oraz oddziały handlowe. Siły mierzono na zamiary – jeśli wolontariusze dowiadywali się o kolejnych osobach, którym należy pomóc, tworzyli spontanicznie kolejne grupy. Tak było np. w Krakowie, gdzie ekipa KP wsparła trzy rodziny.

- Pierwszych 20 wolontariuszy  pozyskałem już po 10 godzinach, kolejnych 20 w niespełna trzy dni, aż wreszcie „na liczniku” mieliśmy 60 osób – mówi Krzysztof Juszczak, kierownik obszaru sprzedaży z Małopolski.Wtedy uświadomiłem sobie, że w dystrykcie Kraków są ludzie, dla których chęć niesienia pomocy jest ważna i że robimy coś  wyjątkowego dla wybranych rodzin. Oczywiście nie udałoby się to bez pomocy dwóch pozostałych liderów z mojego obszaru.

52 grupy złożone z kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu pracowników, kierowane przez przeszkolonych liderów, z ogromnym entuzjazmem przystąpiły do realizacji zadania. Wspólnie wybierano rodziny w potrzebie, wyszukiwano najkorzystniejsze oferty zakupu, kupowano prezenty, by pieczołowicie zapakować je tuż przed wielkim finałem. Paczki piętrzyły się na biurkach, wózkach widłowych i w prywatnych samochodach. Średnio na jedną rodzinę przypadło 17 paczek.

Wolontariusze korzystali przy tym ze wsparcia firmy, ale także wnieśli swój wkład finansowy w pomoc potrzebującym. Łącznie wartość paczek przygotowanych przez Kompanię Wolontariuszy wyniosła 212 513 zł, z czego ponad 1/3 to środki samych wolontariuszy. Inicjatywa spotkała się też z dużym odzewem partnerów KP, a nawet celebrytów.

- Dzięki pomocy sponsorów w naszej paczce znalazł się m.in. sprzęt sportowy – piłki, buty, ochraniacze i rękawice bramkarskie – opowiada Adam Pogorzelczyk, starszy przedstawiciel handlowy z Gliwic. – Poza tym specjalnie życzenia z dedykacją dla naszej rodziny złożyli Kabaret Młodych Panów oraz wokalistka zespołu Łzy. Rodzina wręcz nie mogła w to uwierzyć, że to specjalnie dla nich. Tymczasem pozyskanie partnerów i wolontariuszy do naszego zespołu wcale nie było trudne – wystarczyło porozmawiać i przybliżyć im zasady Szlachetnej Paczki.

W 2016 roku Kompania Piwowarska po raz pierwszy wzięła udział w akcji Stowarzyszenia WIOSNA i od razu ustanowiła rekord zaangażowania. Jednak to zapewne dopiero początek, bo pomaganie i związane z tym pozytywne emocje uzależniają.

- O projekcie Szlachetna Paczka dowiedziałem się z mediów w 2015 roku. Bardzo spodobała mi się jego idea, dlatego nie zastanawiając się długo, postanowiłem pomóc wraz z moją rodziną. Wtedy trochę z zazdrością patrzyłem, jak lider zespołu potrafi znaleźć tyle bezinteresownych osób chcących pomóc rodzinie, o której prawie nic nie wiemy. Obiecałem sobie, że w kolejnym roku to ja będę tym wolontariuszem, który znajdzie osoby w potrzebie i sprawi, że ich święta będą wyjątkowe – wspomina Krzysztof Juszczak. – Teraz, pomagając już w ramach Kompanii Wolontariuszy, obserwowałem pozostałych dwóch liderów z mojego obszaru – to, jak bardzo się angażują i że z każdym dniem coraz mocniej zależy im na projekcie. Już dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że za rok każdy z naszej trójki będzie chciał być ponownie liderem i pomagać w Szlachetnej Paczce.

- Chciałem zrobić coś dla innych, odwdzięczyć się za pomoc, którą ja kiedyś otrzymałem od zupełnie obcych osób. Nie zawsze chodzi tu o środki materialne, ale o danie tego impulsu do działania, tego zaangażowania na rzecz drugiej osoby, której można wskazać drogę na lepsze jutro. A jeśli robić coś, to tylko z rozmachem – podsumowuje Adam Pogorzelczyk.

 

***

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzymy najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubra, Tyskie, Lecha, Dębowe, Redd'sa oraz kolekcję specjalności Książęcego. Sprawdzone receptury, naturalne składniki, nieskazitelna czystość w naszych browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów - to wszystko sprawia, że warzone przez nas piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller; wspólnie troszczymy się o ludzi i środowisko wokół nas. Realizując strategię „Postaw na piwo” promujemy odpowiedzialność i umiarkowanie w spożywaniu alkoholu, szkolimy sprzedawców, oszczędzamy wodę i energię, wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych i angażujemy się w wolontariat. Mamy zaszczyt być sponsorem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej.