Brand
powrót

Dla kogo 1%?

Polacy często nie zdają sobie sprawy, jak wiele można osiągnąć, przekazując swój 1% organizacji, która dba o systemowość pomocy. To już nie tylko wsparcie materialne – to zmiana sposobu myślenia!

Fenomen społeczny

- Nie interesuje mnie pomoc, w wyniku której przybywa biednych – powiedział ks. Jacek Stryczek przed finałem SZLACHETNEJ PACZKI w studio TVN 24. – Nie interesują mnie rekordy. SZLACHETNA PACZKA to wizja lepszej, szlachetnej Polski, w której ludzie radzą sobie w życiu.

Wolontariusze SZLACHETNEJ PACZKI tworzą prawdziwy fenomen społeczny. Po pierwsze, ponad 80 % z nich uważa udział w projekcie za najważniejsze wydarzenie w swoim życiu. Wolontariusze dotykają bezpośrednio rzeczywistości, wnikają w nią. Są uprawnieni do tego, by wiarygodnie wypowiadać się o biedzie w Polsce, a więc sugerować, komu należy się pomoc w ramach SZLACHETNEJ PACZKI. Jednostek roszczeniowych wciąż nie brakuje. W wielu rodzinach sytuację poprawił program 500 +, co nie znaczy, że bieda zniknęła.

Wręcz przeciwnie. W tym roku pomoc SZLACHETNEJ PACZKI dotarła do blisko 20 tysięcy rodzin. W wyniku obserwacji zmian społecznych WIOSNA powołała do życia nowe programy pomocowe, które mogą zrewolucjonizować nie tylko rynek pomocowy w Polsce, ale i w ogóle polską rzeczywistość. Jedną z nich jest opisana rewolucyjna PACZKA BIZNESU.

 

Zostań współtwórcą PACZKI BIZNESU!

Twórca SZLACHETNEJ PACZKI, ks. Jacek Stryczek w pomaganiu idzie o krok dalej i inauguruje nowy projekt – PACZKĘ BIZNESU. Chce, by ludzie zrozumieli, że można być w życiu sprawczym i gospodarować pieniędzmi tak, by nie dać się biedzie. To eksperyment na niespotykaną dotąd skalę. Założeniem projektu jest, że do rodzin wyruszy dziewięć tysięcy wolontariuszy, którzy już pracowali z rodzinami w potrzebie. Wszystko zaczyna się od dwudniowego szkolenia dla wolontariuszy, które opisaliśmy na początku. Toczy się ono m.in. wokół zagadnień: Z czego biorą się pieniądze? Przesądy na temat pieniędzy: czy mnie dotyczą i jaki mają na mnie wpływ? Dorobek, czyli to, co możesz zaoferować innym. Zamożność jako wynik pracowitości i dyscypliny finansowej, ciągłego kształcenia się i rozwoju, optymalizacji.

Następnie wolontariusze pogłębiają wiedzę ze szkolenia w specjalnym kursie e-learningowym przygotowanym przez Marcina Iwucia, autora popularnego bloga „Finanse bardzo osobiste”. Dopiero po jego ukończeniu wyruszają w Polskę, by dwa razy spotkać się z rodzinami. Chodzi przede wszystkim o zmianę mentalności. Nic nie zadzieje się bez tego. - Chcemy, by rodzina przekonała się, że może coś wnieść, dać od siebie innym – tłumaczą pomysłodawcy.

- Same pieniądze nie wystarczą, by wyrwać się na trwałe ze szponów biedy. Bieda, tak jak bogactwo, to również stan umysłu. PACZKA BIZNESU pomaga zmienić postawę osób potrzebujących w taki sposób, by potrafiły same o siebie zadbać, więcej zarabiać i mądrzej postępować z pieniędzmi. Dzięki temu uniezależniają się od naszej pomocy - a tylko taką pomoc uważam za skuteczną – mówi Marcin Iwuć.

 

PACZKA działa przez cały rok

Projekty takie jak PACZKA BIZNESU pokazują, że SZLACHETNA PACZKA działa przez cały rok. Potwierdza to partner PACZKI, Instytut Monitorowania Mediów, który w swoich zestawieniach wykazuje, że o projektach WIOSNY, jest głośno nie tylko w czasie Świąt. W ciągu minionego miesiąca  w mediach ukazało się aż 421 publikacji o SZLACHETNEJ PACZCE, najwięcej na portalach internetowych (304) i gazetach (96). Dzięki temu, że, jak donosi IMM, o Paczce piszą zarówno media ogólnokrajowe (78,9 %) jak regionalne (21,1%), docierając łącznie do niemal 3 000 000 odbiorców, sympatycy SZLACHETNEJ PACZKI pamiętają o niej także w okresie rozliczeń podatkowych, kiedy decydują, komu przekazać 1% swojego podatku.

Rozliczenie swojego PIT-a to doskonała okazja, by tchnąć energię w tak ambitne projekty, które pochłaniają koszty. Stowarzyszenie WIOSNA skupia prawdziwych idealistów, którzy realizują takie działania z potrzeby czynienia dobra i zmiany społecznej. Dzięki nim Polska bogaci się, a ludzie zmieniają swoją mentalność z korzyścią dla wszystkich.