Kampania Szlachetnej Paczki 2020 nagrodzona w konkursie Effie 2021

fot. Bartosz Dębkowski/Kreatyw! Media/

Kampania Szlachetnej Paczki 2020 została nagrodzona brązową statuetką w kategorii NON PROFIT & PUBLIC SERVICE w konkursie Effie Awards Poland 2021.

Effie Awards organizowany jest w 52 krajach, co czyni go największym konkursem marketingowym na świecie. Celem konkursu jest wybranie i nagrodzenie najbardziej efektywnych kampanii i rozwiązań marketingowych z danego roku.

Effie to namacalny, bo statuetka waży kilka kilogramów, dowód na to, że nie zmarnowaliśmy czasu, środków, umiejętności. Dobrze usłyszeć, że nie tylko robimy świetne i potrzebne rzeczy, ale że robimy je mądrze – mówi Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.

W 2020 roku dzięki Szlachetnej Paczce 14 016 rodzin w potrzebie otrzymało wsparcie. Wartość pomocy przekazanej w paczkach wyniosła ponad 51 milionów, łącząc w szczytnej idei ponad 420 000 Polaków. To zasługa szlachetnych serc wolontariuszy, darczyńców, a także ambasadorów i partnerów programu oraz efekt samej komunikacji kampanii.

– Komunikacja ubiegłorocznej edycji Szlachetnej Paczki bazowała na insighcie mówiącym, że inni mają mniej szczęścia. Kiedy nasi Darczyńcy poznają historie potrzebujących, bardzo często uświadamiają sobie, że ich własna sytuacja – mimo trudności, problemów i przeżyć, nawet w tak nieprzewidywalnym roku jak 2020 – nie jest aż tak zła. Że tak naprawdę mają wiele szczęścia, którym nadal mogą się podzielić. Na tej bazie powstała główna idea komunikacyjna, czyli krótkie, proste i skupiające uwagę pytanie o to, czym jest szczęście, które zestawialiśmy z odpowiedziami naszych beneficjentów, a więc ich definicją szczęścia. Te krótkie historie każdorazowo łączyliśmy z zachętą do zaangażowania w Szlachetną Paczkę, do niesienia pomocy potrzebującym – mówi Katarzyna Kowalska, Menadżer ds. Komunikacji Strategicznej w Stowarzyszeniu WIOSNA, które organizuje Szlachetną Paczkę.

I dla nas i dla naszych przyjaciół: agencji Hande Made, Studia Pigeon, domu produkcyjnego ISTV i agencji Semartis, dla wielu osób, które nas wspierają, to dodatkowe, potrzebne wzmocnienie. Jesteśmy na progu kolejnej edycji Szlachetnej Paczki – za kilka dni znów będziemy mówić światu: tysiące ludzi potrzebuje naszej pomocy – dodaje Konrad Kruczkowski.