Wpłacam, by pomóc

Wróć do strony głównej

Wybierz kategorię:
Przed wyborem Rodziny

Rodzinę można wybrać od 14 listopada 2020 r. najpóźniej do Weekendu Cudów, czyli 12-13 grudnia 2020 r. Możliwe, że już wcześniej wszystkie Rodziny znajdą Darczyńców, ale nasi Wolontariusze odwiedzają ostatnie Rodziny jeszcze po 14 listopada, więc pojawiają się one w naszej bazie aż do początku grudnia.

Ze względu na pandemię COVID-19 radzimy nie czekać do ostatniej chwili. Może się okazać np., że nie będzie można spełnić wszystkich potrzeb Rodziny ze względu na to, że niektóre sklepy są zamknięte, bądź dłuższy będzie czas realizacji zakupów online.

Tak, pamiętaj jednak, że to Ty jesteś odpowiedzialny za dostarczenie paczki do jednego z naszych magazynów.

Być może Twoja rodzina lub znajomi z Polski będą mogli pomóc w organizacji i logistyce (czyli w zakupach i przewiezieniu paczki do magazynu)? Jeśli nie, to zadbaj o wysyłkę kurierską – szczegóły ustal wcześniej z Wolontariuszem.

Średnio jedną paczkę przygotowuje 38 osób. W grupie jest to zdecydowanie łatwiejsze.

Na początku wspólnie ze współpracownikami wybierzcie Rodzinę, dla której przygotujecie pomoc.

Poinformuj pracowników o zbiórce na wsparcie dla Rodziny ze Szlachetnej Paczki – zbierać możecie produkty spożywcze oraz chemię i/lub pieniądze (za które będziecie mogli dokupić brakujące produkty oraz sprzęt AGD/RTV, opał na zimę czy inną drogą rzecz, której rodzina potrzebuje).

To wszystko zgodnie z listą potrzeb Rodziny, którą otrzymacie po dokonaniu wyboru. Ustalcie kto będzie odpowiedzialny za kontakt z Wolontariuszem w razie takiej potrzeby, kto za zakupy, kto za dostarczenie paczek do naszego magazynu.

Pamiętajcie, aby zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa osobistego – m.in. dbać  o dezynfekcję, zachowywać odpowiedni dystans oraz zakrywać usta i nos.

Pomimo pandemii i zamkniętych szkół, nadal możecie wspólnie pomagać online. Po dokonaniu wyboru Rodziny, stwórzcie dokument, który wspólnie będziecie mogli edytować, gdzie wpiszecie kto odpowiada za dany zakup.

Dodatkowo Rodzina z pewnością bardzo ucieszy się ze specjalnie przygotowanej kartki świątecznej.

Każdy z Darczyńców powinien zapakować zakupione przez siebie produkty do kartonowego pudła i nakleić na nim kod Rodziny. Następnie umówcie się w miejscu, gdzie będziecie mogli bezpiecznie przekazać paczki jednej osobie – tak, aby mogła je zawieźć do magazynu. Sprawdźcie uważnie czy wszystkie paczki mają kod Rodziny i czy są ponumerowane.

Innym rozwiązaniem jest zorganizowanie zbiórki i wyznaczenie jednej osoby odpowiedzialnej za zakupy i spakowanie produktów.

Pamiętajcie, aby zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa osobistego – m.in. dbać o dezynfekcję, zachowywać odpowiedni dystans oraz zakrywać usta i nos.

 

Nie – w jednym z kroków przy dokonywaniu wyboru Rodziny będzie formularz, aby wpisać swoje dane, które będą nam niezbędne do kontaktu z Tobą jako Darczyńcą.

Wybór Rodziny

Rodzinę można wybrać z bazy dostępnej na naszej stronie https://www.szlachetnapaczka.pl/wybor-rodziny.

Wystarczy w pierwszym kroku wybrać województwo, a następnie podążać za naszymi instrukcjami. Cały proces wyboru odbywa się online.

Tak, pamiętaj jednak, że to Ty jesteś odpowiedzialny za dostarczenie paczki do naszego magazynu – jego lokalizacja jest związana z dobrym usytuowaniem względem miejsca zamieszkania Rodziny. Dlatego, jeśli tylko będziesz miał możliwość dowiezienia paczki ze swojego miejsca zamieszkania, siedziby firmy czy szkoły (np. osobiście albo za pośrednictwem kuriera) do magazynu – możesz wybrać Rodzinę z innej miejscowości.

Kolejne Rodziny będą dodawane systematycznie do internetowej bazy, także po 14 listopada 2020, więc sprawdzaj regularnie, czy na stronie nie pojawiła się nowa Rodzina z Twojej okolicy.

Zastanów się także, czy nie masz możliwości, aby dowieźć paczki dla Rodziny z innej lokalizacji, np. do magazynu w sąsiednim mieście – jeśli nie jest to dla Ciebie problem, poszukaj potrzebujących Rodzin w innych rejonach.

Należy spełnić min. 3 główne potrzeby, które są wyróżnione na profilu Rodziny. Są one dla niej najpilniejsze i dzięki ich otrzymaniu Rodzina będzie mogła spokojnie przeżyć najbliższy czas.

Im więcej potrzebnych produktów zapewnisz Rodzinie, tym lepiej – dzięki temu będą mogli zaoszczędzić pieniądze m.in. na uregulowanie rachunków czy zakup leków.

Najpierw prosimy, sprawdź folder SPAM na swojej skrzynce poczty elektronicznej. Mail od nas mógł tam trafić.

Jeśli wiadomości nie będzie, napisz na skrzynkę [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię – numer telefonu: 12 333 78 00.

Nasz zespół sprawdzi, czy na pewno poprawnie dokonałeś wyboru Rodziny i da Ci wskazówki, co zrobić w kolejnym kroku.

Najpierw spróbuj wybrać Rodzinę, wchodząc na naszą stronę poprzez inną przeglądarkę internetową – to zwykle pomaga.

Jeśli nadal będzie występował problem, napisz do nas na adres [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię – numer telefonu: 12 333 78 00. Postaramy się sprawnie rozwiązać Twoją sprawę.

Przygotowanie paczki

Produkty potrzebne Rodzinie możesz kupić w sieci sklepów Biedronka – kupuj świadomie i wybieraj specjalnie oznaczone produkty. Będą one dostępne w okresie 16.11.2020 – 13.12.2020.

Możesz także dołączyć do akcji „Każda paczka może być szlachetna” i zamówić produkty bezpiecznie bez wychodzenia z domu przez platformę zakupową Allegro.pl, z dostawą do Paczkomatu InPost. Dzięki temu partnerzy przekażą dodatkowe wsparcie na pomoc dla Rodzin ze Szlachetnej Paczki.

Nie, prosimy, aby nie dołączać do paczek pieniędzy. Pamiętaj, że Rodzina prosi dokładnie o to czego potrzebuje – potrzeby są indywidualne. Oznacza to, że dzięki produktom, które Rodzina otrzyma od Ciebie, nie będzie musiała ich kupować przez jakiś czas, a więc będzie mogła zaoszczędzić pieniądze na inne wydatki.

Naszym celem jest to, aby wspomóc Rodzinę, by zobaczyła, że liczy się dla kogoś, ale też, żeby uwierzyła w siebie, że z niewielką pomocą – da radę.

Tak, ale prosimy, abyś skonsultował się z Wolontariuszem czy Rodzina będzie mogła udać się na zakupy do danego sklepu. Pamiętaj także, żeby kwotę do wykorzystania na bonie dostosować do potrzeb Rodziny.

Sprawdź na liście jakie potrzeby ma Rodzina (wszystkie informacje znajdziesz w e-mailu, który otrzymałaś/eś po wybraniu Rodziny). Przygotuj listę zakupów. Zastanów się także, czy masz w domu wystarczającą ilość pudełek, aby zapakować produkty, które podarujesz Rodzinie (jeśli nie, to pudełka możesz dopisać do listy zakupów, warto też zapytać w sklepie o niepotrzebne kartony).

Jeśli zakupisz produkty w szklanych opakowaniach, spakuj je tak, aby się nie zbiły. Pamiętaj też, że im więcej mniejszych paczek, tym więcej radości i niespodzianek dla Rodziny, a Wolontariusze nie będą mieli problemu z ciężkimi pakunkami. Warto też opakować paczki w papier dekoracyjny, świąteczny – obdarowani bardzo doceniają taki gest, to dla nich odświętny moment!

Jako dopełnienie całości możesz dodać kartkę świąteczną z życzeniami dla Rodziny.

Koniecznie w paczce muszą się znaleźć przedmioty, które Rodzina określiła jako najważniejsze potrzeby (najczęściej są one 3, może być mniej, ale nigdy więcej). Oczywiście jeśli masz taką możliwość to zobacz jakie są pozostałe potrzeby i zastanów się czy możesz je zaspokoić.

Jeśli masz wątpliwości możesz skontaktować się z Wolontariuszem – on podpowie Ci co jeszcze pomogłoby Rodzinie stanąć na nogi. Czasami potrzebujący dopiero na kolejnym spotkaniu z Wolontariuszem mówią o swoich potrzebach, lub sam Wolontariusz je zauważa – dlatego jeśli masz możliwość podarowania Rodzinie dodatkowych produktów – porozmawiaj z Wolontariuszem.

Zdarza się, że Rodzina ma nietypowe potrzeby jak np. wizyta u dentysty, aparat słuchowy czy okulary – wtedy ustal z Wolontariuszem, czy i jak możesz takie potrzeby spełnić.

Tak. Jeśli np. masz firmę budowlaną, jesteś fryzjerem, kosmetyczką, stolarzem, a może ortodontą – zapytaj Wolontariusza czy możesz podzielić się swoimi zdolnościami z Rodziną. Często na takie usługi Rodziny nie stać, a mogłyby poprawić warunki życia lub samopoczucie członków Rodziny.

Pamiętaj, że paczka, którą przygotowujesz dla Rodziny to wyjątkowy prezent. Jeśli te przedmioty są w bardzo dobrym stanie to możesz je przekazać Rodzinie.

Prosimy jednak, abyś nie traktował przygotowania paczki jako pozbycie się z domu zalegających mebli, sprzętu czy ubrań. Dzięki otrzymaniu paczki Rodzina czuje, że jest dla kogoś ważna, że ktoś – TY – w nią uwierzył.

Zapytaj swoich przyjaciół, rodziny, znajomych lub współpracowników czy nie zechcieliby Ci pomóc w przygotowaniu paczki.

Jeśli jednak nie uda Ci się zapewnić rodzinie 3 najpotrzebniejszych produktów, skontaktuj się z Wolontariuszem. Możesz zrezygnować z przygotowania paczki dla tej Rodziny i wybrać inną, która ma mniejsze potrzeby (zrób to najszybciej jak to możliwe – dzięki temu Rodzina będzie miała większe szanse, aby być ponownie wybraną).

Produkty dla Rodziny zapakuj w kartonowe/plastikowe pudełka. Możesz je kupić w większości sklepów, ale możesz też zapytać w jednym z supermarketów czy nie mają takich pudełek, które oni by wyrzucili, a Ty będziesz mógł je wykorzystać. Najlepiej, aby kartony nie były zbyt duże.

Pamiętaj, że paczki musisz przewieźć do magazynu, a stamtąd nasi Wolontariusze zawiozą je do Rodzin – jeśli pakunki będą bardzo ciężkie, będzie to trudniejsze. Zadbaj też, aby produkty były zapakowane tak, żeby nic się nie zbiło lub nie uszkodziło w czasie transportu.

Miłym gestem będzie oklejenie pudełek papierem dekoracyjnym, świątecznym.

Nie zapomnij też nakleić na każdym z pudełek kartki z kodem Rodziny – to niezwykle ważne, dzięki temu paczki trafiają do tej Rodziny, którą wybrałeś. (Jeśli masz np. 12 paczek to pod kodem Rodziny napisz odpowiednio numer danej paczki: 1/12, 2/12, 3/12 itd.)

Tak. Jeśli masz taką możliwość oklej paczki papierem dekoracyjnym, świątecznym – Rodziny to bardzo doceniają.

Natomiast koniecznie naklej na każdej z paczek kartkę z kodem Rodziny – tylko dzięki tym numerom wiemy, że to właśnie dla tej konkretnej Rodziny przygotowałaś/eś paczki! Pamiętaj też, aby pod lub obok kodu Rodziny dopisać numer paczki np. jeśli masz 8 paczek to oznacz kolejne paczki: 1/8, 2/8, 3/8, itd.

Jeśli będziesz miał wątpliwości co do tego jak opisać paczki – skontaktuj się z Wolontariuszem lub napisz na [email protected], możesz także zadzwonić na naszą infolinię – numer telefonu: 12 333 78 00.

Dostarczenie paczki

Taką informację powinnaś/eś otrzymać w pierwszym mailu po wybraniu Rodziny. Jeśli nie będziesz mógł znaleźć tej wiadomości, prosimy, abyś skontaktował się z Wolontariuszem – on na pewno Ci pomoże.

Możesz też zwrócić się z takim pytaniem na nasz adres e-mail [email protected] lub zadzwonić na infolinię – numer telefonu 12 333 78 00.

W tym roku, ze względu na pandemię nie będzie to możliwe. Chcemy, aby dostarczenie paczek do magazynów oraz do Rodzin było jak najbezpieczniejsze – zarówno dla Darczyńcy, dla Wolontariuszy, jak i dla Rodzin. Wielu członków Rodzin to osoby z podwyższonej grupy ryzyka, które narażone są na ciężkie przejście choroby – musimy o nich szczególnie zadbać w tym trudnym czasie.

Najczęściej Darczyńca najpierw zawozi paczki do jednego z naszych magazynów – uprzednio należy ustalić z Wolontariuszem, w który dzień oraz o której godzinie paczki zostaną dostarczone, następnie stamtąd prezenty zabierają Wolontariusze i zawożą je do konkretnych Rodzin. To wszystko zawsze ma miejsce w tzw. Weekend Cudów, który w tym roku odbywa się w dniach 12-13 grudnia (niektóre magazyny są otwarte już w piątek od godzin popołudniowych).

Informację o tym gdzie znajduje się magazyn, w jakie dni i w jakich godzinach jest otwarty Darczyńca dostaje w pierwszym e-mailu po dokonaniu wyboru Rodziny.

Gdy zawieziesz paczki do magazynu, nie czekają one zbyt długo. Podobnie jak Wolontariusz ustala z Darczyńcą kiedy paczki zostaną przywiezione do magazynu, ustala także z Rodziną kiedy domownicy będą w domu, aby mogli odebrać prezenty – to wszystko odbywa się w tzw. Weekend Cudów, czyli w tym roku 12-13 grudnia.

Po dostarczeniu paczki

Wolontariusz postara się napisać do Ciebie jak najszybciej. Prosimy jednak o wyrozumiałość – to nie jedyna Rodzina, którą Wolontariusz ma pod swoją opieką, a grudzień to czas świąteczny, więc część swojego czasu Wolontariusz poświęca także swojej rodzinie.

Gdybyś jednak długo nie otrzymywał wiadomości, napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń na naszą infolinię (numer telefonu: 12 333 78 00) – sprawdzimy czy Wolontariusz już napisał relację z wręczenia paczki Rodzinie.

Jeśli Wolontariusz nie będzie się kontaktował z Tobą przez dłuższy czas, lub jeśli będziesz miał pilne pytania napisz do nas na [email protected] lub zadzwoń na infolinię, na numer: 12 333 78 00.

Nie zawsze jest to możliwe. Prosimy, abyś skontaktował się z Wolontariuszem, który pomagał Ci po wybraniu Rodziny. On sprawdzi czy jest taka możliwość i poinformuje Cię o dalszych krokach.

Skontaktuj się z Wolontariuszem, który pomagał Ci po wybraniu przez Ciebie Rodziny. On będzie wiedział czy jest to możliwe i jeśli tak, to skontaktuje Cię z Rodziną.

Niestety nie jest to możliwe. Odliczyć od podatku możesz jedynie darowizny na rzecz fundacji lub stowarzyszeń, które posiadają status organizacji pożytku publicznego. Stowarzyszenie Wiosna taki posiada, jednak produkty, które przekazujesz w paczkach są darowiznami na rzecz rodziny, więc nie podlegają pod te przepisy.

Oczywiście. Jeśli potrzebujesz zaświadczenia o wolontariacie, napisz do nas na adres [email protected].

Jeśli nie byłaś/eś Wolontariuszem, a przygotowywałeś paczkę to nie możemy wystawić zaświadczenia o odbytym wolontariacie, ale możemy wysłać Ci dyplom dla Darczyńcy (taki sam jak powinnaś/powinieneś otrzymać przy dostarczaniu paczki do magazynu) lub wypisane oświadczenie o tym, że włączyłaś/eś się w nasz program. Jeśli chciałbyś/abyś otrzymać taki dokument napisz do nas na adres [email protected].

Wesprzyj i Ty Szlachetną Paczkę
Wpłacam, by pomóc

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

[email protected]