3 grudnia 2021

Szlachetni wolontariusze są w firmach

Integracja pracowników wokół wspólnego celu, przemyślna strategia CRS-owa, nowe kompetencje i doświadczenie pracowników czy korzyści wizerunkowe? Powodów, dla których coraz więcej firm decyduje się na program wolontariatu pracowniczego w Szlachetnej Paczce jest pewnie tyle, ilu zaangażowanych partnerów i pracowników.

Motywacje, zwłaszcza na etapie podejmowania decyzji o wdrożeniu programu wolontariatu pracowniczego mogą się różnić. Natomiast efekty oraz wewnętrzne korzyści takich działań są już bardzo podobne.

A co najważniejsze, wolontariat daje każdemu zaangażowanemu radość i satysfakcje. Niezależnie od tego, czy pomagamy prywatnie, ze swoją rodziną, przyjaciółmi czy w środowisku pracy, z kolegami i koleżankami z zespołu, wolontariat łączy wspólna cecha: dzięki pomaganiu czujemy się lepszymi ludźmi. Pomaganie, daje każdemu zaangażowanemu siłę, radość i poczucie realnego wpływu na otaczającą rzeczywistość czy życie innych. Uwrażliwia nas na siebie nawzajem.

O takim wpływie i efektach możemy usłyszeć od pracowników i partnerów, którzy już podjęli decyzję o tej formie współpracy i dzielą się swoim doświadczeniem. Opowiadając ich historię chcemy Wszystkich docenić i powiedzieć – dziękujemy, że pomagacie mądrze razem ze Szlachetną Paczką. Tutaj nie liczą się liczby, ale świadomość, że każdy zaangażowany zespół pomoże wybranej rodzinie, która tego najbardziej potrzebuje. Każda wybrana rodzina potrzebująca to dla nas ogromna radość. A napływające od informacje o Waszym zaangażowaniu, pozytywnej energii i emocjach przy okazji wspólnego czynienia dobra i przygotowywania paczek budują jeszcze bardziej. Życzymy wszystkim zespołom wielu wzruszeń i pozytywnych emocji – zmieniacie historie tych, którzy mają w życiu trudniej. Dziękujemy, że jesteście z nami- podsumowuje z dumą Dominika Langer-Gniłka, Dyrektorka Działu Współpracy i Rozwoju i Wiceprezeska Stowarzyszenia Wiosna.

Bankowa tradycja

Wolontariat pracowniczy - Szlachetna Paczka - BNP

Szlachetna Paczka w Banku BNP Paribas to świąteczna tradycja. Od czterech lat bank jest partnerem strategicznym Szlachetnej Paczki ale poza wsparciem finansowym aktywnie angażuje też swoich pracowników w program wolontariatu pracowniczego. Jego koordynacją zajmuje się Fundacja BNP Paribas, która w tym roku obchodzi swoje 15-lecie. Tylko w 2020 roku w Szlachetną Paczkę włączyło się 124 liderów-wolontariuszy ze swoimi zespołami. W tym roku bankowe zespoły działają aktywnie i już wybrali ponad 130 rodzin dla których kompletują mądrą pomoc. Jak przyznają zgodnie bankowi wolontariusze: Jedną z wielu korzyści przygotowywania Szlachetnej Paczki jest integracja – to połączenie sił w słusznym celu daje wielką satysfakcję i poczucie przynależności. Uczestnicy wspólnego działania zyskują świadomość, że razem można więcej. Co to oznacza w praktyce, można zobaczyć tutaj:

Ekipa w pomarańczowych barwach

W tym roku na jeszcze większą skalę swój wolontariat pracowniczy rozwija także główny partner Szlachetnej Paczki, czyli Allegro. Po serii webinarów i zapraszającej komunikacji wewnętrznej ponad 40 zespołów złożonych z pracowników różnych działów i zespołów Allegro przygotowuje pomoc dla rodzin ze Szlachetnej Paczki. Organizacją wolontariatu pracowniczego zajmuje się Fundacja Allegro All For Planet. To kolejny element naszej współpracy. Pięknie mówi o niej Anna Wróbel, HR Director w Allegro:

Kompania wolontariuszy

kompania-piwowarska- wolontariat-pracowniczy

Już po raz szósty w tym roku w Szlachetną Paczkę zaangażuje się Kompania Piwowarska. Wewnętrzna inicjatywa firmy pod nazwą „Kompania wolontariuszy” gromadzi pracowników, którzy chcą pomóc najbardziej potrzebującym rodzinom i osobom samotnym. W 2020 r. w programie działało 54 liderów wraz z zespołami (łącznie 1570 wolontariuszy w całej Polsce). Ten niezwykły czas zaowocował przygotowaniem 953 paczek dla potrzebujących. W tym roku ponownie ruszyła i działa „Kompania wolontariuszy” której kibicujemy wspólnie. Szlachetna Paczka to największy projekt wolontariatu pracowniczego w Kompanii Piwowarskiej. Głównym celem inicjatywy jest „zastrzyk” pozytywnej energii i dobrych emocji, stawiający na nogi i dający impuls do zmian w życiu osób, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej. I mimo, że to kolejny trudny rok dla każdego, nie zabrakło rzeszy chętnych wolontariuszy do pomocy– dodaje Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Chcemy dzielić się tym, co mamy

Do grona partnerów Szlachetnej Paczki w tym roku dołączyła również Fundacja Deloitte. Jednak tradycja przygotowania Szlachetnej Paczki w firmie Deloitte jest długa i piękna. Po otwarciu bazy Rodzin zespoły pracowników wybrały już 24 rodziny, które dzięki ich zaangażowaniu będą miały piękne święta i szansę na zmianę swojego życia. Jak przyznaje Agata Lipiec z Fundacji: Potrzeb jest niesamowicie wiele, a każda historia rodziny porusza do głębi – dlatego firma chce pomóc, bo jak przyznają chcą dzielić się tym, co mają z innymi.

Kuehne+Nagel

W firmie Kuehne + Nagel ważna jest troska o ludzi i ich komfort życia. Przyłączając się do Szlachetnej Paczki firma angażuje pracowników w pomoc tym, którzy tego potrzebują. W tym roku 16 lokalnych Liderów Szlachetnej Paczki angażuje współpracowników z 20 lokalizacji w przygotowanie mądrej pomocy. Po serii wzruszeń towarzyszących zapoznawaniu się z historiami Rodzin, zespoły ruszyły do przygotowania paczek dając im szansę na radosne święta i choć trochę lepszą przyszłość. Bardzo się cieszymy z entuzjazmu i zaangażowania Kuehne + Nagel.

Mocno kibicujemy wszystkim zaangażowanym zespołom i dziękujemy za to co robicie. Wszystkie chętne firmy, które chciałyby przyłączyć się do naszej Społeczności w tym czy w kolejnych latach – zapraszamy do kontaktu i wspólnego pomagania.

Zapraszamy do kontaktu i współpracy: [email protected]